פורד ברונקו החדש נחשף | Ford Bronco

פורד חושפת מתחרה משלה לג'יפ רנגלר – רכב שטח חדש עם שם אייקוני מהעבר. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך השנה הבאה

מאת: רן סגל
פורד ברונקו אולי פחות מוכר במחוזותינו, אך בארה"ב רכב השטח שיוצר ב-5 דורות שונים, בין השנים 1996-1965, צבר קהל מעריצים רב. אחרי 24 שנות הפוגה, מחזירה פורד את השם האייקוני וחושפת דור שישי לרכב השטח הקשוח – שבדומה למוסטנג גם שמו הוא כינוי לסוס פראי. בנוסף תוצע גם גרסה "קלה" בשם ברונקו-ספורט, שתהיה למעשה קרוסאובר עם יכולת שטח בעיצוב דומה לזה של הברונקו. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי פורד ברונקו החדש צפוי להגיע ארצה במהלך השנה הבאה.
מוסך פורד

מידות ועיצוב

לאורך 5 הדורות הקודמים פורד ברונקו יוצר בגרסת 2 דלתות בלבד, אך בדור החדש הוא ישווק ב-2 תצורות מרכב – קצר (2 דלתות צד), ארוך (4 דלתות צד) ובדגם נוסף בשם ברונקו ספורט (על כך במשך).
מידותיו הולמות את קטגוריית רכבי השטח הגדולים (בסוגריים מידות הגרסה הקצרה) – אורכו עומד על 481.1 ס"מ (441.2 ס"מ), רוחבו עומד על 192.8 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 185.4 ס"מ (182.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 294.9 (255 ס"מ).
בדומה לג'יפ רנגלר, שתי התצורות (קצר וארוך) יציעו אפשרות לפירוק פאנלים שונים מהרכב כגון הגג, הדלתות והחלונות. בפורד מציינים כי דלתות הצד הן ללא מסגרת חלון, מה שמקל על הפירוק והאחסנה לעומת "המתחרים" ומראות הצד מחוברות לגוף הרכב כך שעדיין ניתן להביט לצדי הרכב גם כשהדלתות מפורקות. בגרסה הארוכה ניתן גם לבחור בין גג רך לקשיח.
העיצוב שאל מאפיינים רבים מהדור הראשון של הברונקו, מבחוץ וגם מבפנים. כך ניתן להבחין בפנסים העגולים עם יחידות האיתות ושם הדגם המקשר ביניהם, התפיחות הבולטות בצידי מכסה המנוע והפנסים האחוריים. מבפנים נפגוש פרשנות מודרנית לדשבורד עם קווים ישרים ומשטחים נרחבים.
פורד ברונקו

מנוע וביצועים

פורד ברונקו יוצע עם שני מנועי טורבו. המנוע הבכיר יהיה בתצורת V6 בנפח 2.7 ליטרים ועם הספק של 310 כ"ס ומומנט מירבי של 55.3 קג"מ, ואילו מנוע טורבו-בנזין נוסף יהיה בנפח צנוע יותר של 2.3 ליטרים עם 4 צילינדרים, הספק של 270 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 42.8 קג"מ.
שני המנועים זמינים עם תיבה אוטומטית בעלת 10 הילוכים, בעוד מנוע ה-2.3 ליטרים זמין גם עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים ולה יחס זחילה עדיף.
פורד

שטח

לברונקו הנעה כפולה כמובן וגם הילוכי כוח. כאופציה המערכת המשודרגת תאפשר מעבר אוטומטי בין הנעה כפולה לאחורית. בנוסף ישנו בורר מצבי נהיגה עם עד 7 מצבים הכולל מצב רגיל, חיסכון, ספורט, חול ומשטחים חלקים, ומצבי "באחה" (כינוי למרוצי שטח, ר.ס.) – בוץ/חריצים ומצב זחילת סלעים. בנוסף ישנן גם נעילות דיפרנציאל שונות (בהתאם לרמת הגימור).
פורד ברונקו
חידושים נוספים כוללים מערכת Trail Control שהיא למעשה בקרת שיוט לשטח המאפשרת נסיעה איטית בקצב קבוע, מערכת Trail Turn Assist המשפרת את רדיוס הסיבוב באמצעות מערכת בקרת מומנט וקטורית ומערכת Trail One-Pedal Drive המאפשרת מינון עדין של האצה ובלימה במצב "זחילת סלעים".
מרווח הגחון אדיר עם נתון של 29.2 ס"מ בצמיגי השטח (21.1 ס"מ עם צמיגים סטנדרטיים). זווית הגישה עומדת על 29 מעלות וזווית הנטישה על 37.2 מעלות. לשם השוואה, רנגלר רוביקון (ארוך) מציע מרווח גחון של 25.2 ס"מ, זווית גישה של 36 מעלות וזווית נטישה של 31.4 מעלות. הברונקו מסוגל לנסוע במים עד לגובה של 85 ס"מ ובפורד מציינים כי ישנם פתחי ניקוז גם בתוך הרכב ופקדים שונים מוגני מים.
עוד מציינים בפורד כי לברונקו מתלים נפרדים, אופציה לבולמי בילשטיין מתכווננים, צמיגים בקוטר 30 עד 35 אינץ' ומהלכי מתלה ארוכים יותר ב-17% לעומת המתחרה הקרוב ביותר. בפורד לא ציינו זאת מפורשות, אך ניתן להניח בבטחה שמדובר בג'יפ רנגלר.

אבזור ובטיחות

האבזור בפורד ברונקו שופע ופרט למגוון עיגונים שונים בתא הנוסעים הוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 עד 12 אינץ', קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפשרות להקלטה ושיתוף של מסלול נסיעת השטח, מעל 1,000 מפות טופוגרפיות לניווט בשטח, מערך מצלמות היקפיות, מושבים מתכווננים חשמלית, ריפודי עור, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 10 רמקולים וכ-200 חלקים שונים שיוצעו לטובת שיפור והתאמה אישית של הברונקו וביניהם כננת ומיגון תחתון.
בתחום הבטיחות הברונקו מצויד במערך Co-Pilot 360 הכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן ישנו גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ובקרת יציבות לנגרר.
פורד

פורד ברונקו ספורט

ה"ספורט" הוא גרסה קלה יותר של הברונקו והוא מבוסס על פלטפורמה שונה. הוא נהנה מעיצוב דומה, אפשרות אבזור דומות וגם לו הנעה הכפולה, אך הוא מסתפק ביחידות הנעה צנועות יותר ונתונים טכניים שונים.
לברונקו ספורט שני מנועי טורבו-בנזין להם משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, האחד בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 245 כ"ס ועם נתון מומנט מירבי העומד על 38 קג"מ, והמנוע השני בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 181 כ"ס ועם נתון מומנט של 26.2 קג"מ.
ביחס לברונקו הרגיל, אורכו של ה"ספורט" עומד על 438.6 ס"מ (קצר ב-42.5 ס"מ) וגובהו על 178.3 ס"מ (נמוך ב-7.1 ס"מ). שינויים נוספים לעומת האח הגדול נוגעים למרווח הגחון שעומד על 19.8 ס"מ (נמוך ב-1.3 ס"מ), ליכולת מעבר מים של 59.9 ס"מ (25 ס"מ פחות), צמיגים בגודל מירבי של 29 אינץ' ומסך מולטימדיה קטן יותר בגודל 8 אינץ'.
פורד ברנקו
מוסכים

שובר הנחה לטיפול לנרשמים דרך האתר

על מנת לקבל שובר הנחה השאר פרטים ונחזור בהקדם