טיפול תקופתי לרכב

טיפול תקופתי לרכב הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את תקינות הרכב וכל רכיביו ונסיעה בטוחה וחלקה. אולם, רבים לא יודעים מה כוללים הטיפולים לרכב, וחוששים שהמוסכניק ישחיל להם בעיות וינפח את מחיר הטיפול.

במאמר הבא כמה טיפים חיוניים, שיעזרו לכם לדעת למה לצפות כאשר אתם משאירים את מפתחות הרכב במוסך.

מה המוסכניק עושה בטיפול התקופתי של הרכב?

במהלך בדיקה שגרתית במוסך המכונאי בודק את תקינותם של חלקים ומערכות ברכב, כמו בלמים, שמן, פילטרים, חגורת מנוע ועוד.

מכיוון שהבדיקה השגרתית נועדה לזהות ליקויים, מאוד שכיח שבמהלך הטיפול התקופתי יוחלף מסנן השמן, ובמקרים מסוימים, המכונאי עשוי להמליץ על תיקון או על החלפת חלקים נוספים כתוצאה מהיווצרות בלאי או זיהוי פגם כלשהו.

בדיקות מכונאות רכב במסגרת טיפולים קבועים עוזרות להאריך את חיי המכונית, והיסטוריית טיפולים מלאה יכולה אף לסייע שמירת ערכה.

במה הטיפול התקופתי שונה מהטסט שהרכב נדרש לעבור מידי שנה?

בעוד שהרכב צריך לעבור טסט מידי שנה, הטיפול התקופתי מתבצע כל 10,000 ק"מ ברכבים ישנים וכל 15,000 ק"מ ברכבים חדשים יותר. פרט לכך, בעוד שאחר הטיפולים התקופתיים של הרכב אין מעקב ופיקוח, כל רכב מחויב לעבור טסט, וללא טסט בתוקף הרכב לא מורשה לעלות על הכביש.

פרט לכך, הטסט, כשמו כן הוא, מבחן לתקינות הרכב. במסגרת הטסט לא ניתן לבצע החלפת חלקים או תיקונים. בדרך כלל נהוג לקחת את הרכב לבדיקת מכונאי במוסך מורשה, ובמידת הצורך לטפל בתקלות שמתגלות, זאת על מנת להבטיח שיעבור טסט ללא בעיות.

מה כלול במסגרת הטיפולים התקופתיים לרכב?

טיפול תקופתי כולל בדיקות ויזואליות , שנועדו לאתר נזקים בגוף הרכב ובגלגלים. כמו כן, הוא כולל בדיקות ידניות למערכות הבלמים, ההיגוי, ההילוכים ועוד.

במכוניות חשמליות או היברידיות נבדקים יכולת הטעינה, הכבלים והחיבורים.

להלן רשימת הבדיקות שמתבצעת במסגרת טיפול שגרתי לרכב:

  • שמן מנוע ומסנן שמן
  • אורות, צמיגים, פחחות ומתלים
  • בלמים והיגוי
  • רמות נוזלים וקירור
  • השעיה
  • מצבר הרכב
  • מיזוג אוויר לרכב

במסגרת הבדיקה נהוג להחליף חלקי רכב נוזלים או שחוקים. חלקם עשויים להיות כלולים בטיפול. עבור אחרים ייתכן שיידרש מכם להוסיף תשלום. בדרך כלל, כאשר נדרש מהלקוח להוסיף יותר מ- 20% מהסכום שסוכם מראש עבור הטיפול, המכונאי מחויב לקבל את הסכמתו לפני ביצוע התיקון או ההחלפה.

כמה זמן אורך טיפול תקופתי?

לעיתים הטיפול אורך זמן קצר, כך שניתן להמתין בקרבת מקום ולאסוף את הרכב מיד בתום הטיפול. במקרים אחרים, כאשר המוסך עמוס בלקוחות שהגיעו קודם, כאשר נדרש לבצע תיקונים או להמתין לחלקים, זה עשוי לקחת מספר שעות ואף מספר ימים.

בעלים של רכבי מאזדה או פורד? מוסך רעים מאפשר ללקוח לקבל רכב חלופי עד לסיום הטיפול ברכב שלו.

כמה זה עולה?

עלות הטיפול לרכב מורכבת מעלות העבודה ועלות החלקים. בדרך כלל עלות העבודה מחושבת לפי מחירון לשעת עבודה, אותה מחויב המוסך לפרסם על גבי שלט שחשוף לעיני הלקוחות. השלט הזה מונפק על ידי איגוד המוסכים, ובעצם קיומו מהווה אסמכתא לכך שהמוסך הנו מוסך מורשה.

מוסכים

שובר הנחה לטיפול לנרשמים דרך האתר

על מנת לקבל שובר הנחה השאר פרטים ונחזור בהקדם